bloglovin

Konsthallen



Igår när vi var i Örebro strax innan vi åkte hem besökte vi konsthallen där James Nachtweys bilder visades. Han är en krigsfotograf som har varit med i massvis med krig för att fotografera och han har även varit i Afrika där han tog bilder på svältande människor. Det var riktigt känslofyllt när man såg alla bilder på döda människor, krig och svältande människor. Man kunde även se en film där han berättade om en tysk fotograf som dog bredvid honom och man fick se när han fotograferade krig mm.

Fick även ta kort där inne men vet inte riktigt om det är lämpligt att visa dessa i bloggen. Eller vad tycker ni?

För er som är nyfikna kan iaf besöka konsthallen i Örebro från igår(6 juni) till den 22 augusti. Konsthallen ligger ungefär bakom slottet. Vädigt intressant men också väldigt känslofyllt.
2 Kommentarer
Klockslag: 11:46:37 | Datum: 2010-06-07 | Kategori: Evenemang


Roger Stenander

Hej Anton ! kul att du skrev om utställningen , hoppas du kommer igång med hemsidan så du inte glömmer av hur man gjorde . RS



2010-06-07 @ 15:20:08
solkatten

Googlade på konstnären. Bilderna var verkligen fina, och känslofyllda.



2010-06-13 @ 14:44:22
URL: http://livetienhatt.devote.se

Kommentera här!
Se hela min kamerautrustning HÄR!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:


Annonser från BloggPartner

Anton Stenander
15 år | Trollhättan

 Jag är en glad, målmedveten  och  positiv kille. Jag går mitt sista år i  grundskolan.  Jag är  född -95 och  jag har under detta året fyllt 15 år

 Under 2010 har jag skapat min  egna hemsida där ni kan köpa  mina bilder. För att komma till  min  hemsida kan ni KLICKA HÄR